Maak kennis met Karin: Een veelzijdige kracht bij REMO
Maak kennis met Karin: Een veelzijdige kracht bij REMO
Bij REMO draait alles om samenwerking en Karin is daar een prachtig voorbeeld van. Als collega van de financiën heeft ze de afgelopen maanden niet alleen haar financiële expertise ingezet, maar ook een stukje HR op zich genomen. Veel van jullie zullen haar ongetwijfeld kennen van haar vriendelijke stem aan de telefoon wanneer je REMO belt. We zijn ontzettend blij met haar veelzijdigheid en inzet, en stellen haar daarom graag aan je voor!
Hoe ben je bij REMO terechtgekomen?
“Mijn man zag de vacature bij REMO voorbij komen en het gevarieerde werk sprak me meteen aan. Vroeger fietste ik hier al langs toen het nog de Kamgarenfabriek was, nu werk ik er zelf – mooi dichtbij!
Wat me aantrok? Het is een kleiner bedrijf, waardoor ik veel verschillende dingen kan oppakken. Van specialist ben ik steeds meer een generalist geworden, en dat past perfect bij mij. Ik ben blij dat nu Lotte op HR erbij is komen, loopt dat ook weer mooi. Geen dag is hetzelfde, en dat maakt het juist zo leuk!”
Wat vind je het leukste aan je werk?
“Wat ik het leukste vind aan werken bij REMO? De variatie! Geen dag is hetzelfde. Ik heb veel contact met collega’s, studenten en bedrijven, en dat maakt mijn werk afwisselend.
Omdat ik uit Rijssen kom, is er veel herkenbaarheid. Je komt bekende gezichten tegen, of het nou op Kampus-evenementen is of gewoon hier bij REMO. Dat voelt vertrouwd en maakt het werk nóg leuker!”
Hoe ziet een gemiddelde werkdag er voor jou uit?
“Mijn dag begint met het noteren van ziekmeldingen en het doornemen van de mail, terwijl ik tussendoor de telefoon beantwoord. De ene dag verwerk ik inkoopfacturen, boek ze door en zorg dat ze bij de juiste collega ter controle komen. Zodra alles akkoord is, zet ik de betalingen klaar. In de middag verwerk ik die betalingen. Vaak staat er ook nog een overleg op de planning.
Op andere dagen verwerk ik naast de standaardtaken ook de urenregistratie van studenten, zodat de lidbedrijven de juiste facturen ontvangen. Kortom, altijd iets te doen!”
Welke werk gerelateerde skill zou jij nog graag willen leren?
Ik wil AFAS nog beter onder de knie krijgen. Het is een complex programma dat je echt moet opbouwen zodat het optimaal voor je werkt. Daarin wil ik nog stappen zetten.
Daarnaast wil ik meer inzicht krijgen in de bedrijvigheid van REMO, zodat ik nog beter kan inspelen op de processen. Verder lijkt het me interessant om me verder te ontwikkelen op financieel gebied, misschien zelfs met een cursus in de toekomst.”
Wat is een tip die jij graag met nieuwe collega’s deelt?
“Als nieuwe collega hoef je het niet alleen uit te zoeken. Stel vragen, zoveel je wilt – dat maakt het voor iedereen makkelijker en helpt je snel op weg. Het is prettig om te weten waar eventuele knelpunten zitten, zodat we samen naar oplossingen kunnen zoeken.
Neem de tijd om rond te kijken op onze mooie plek in de Kampus en leer je collega’s kennen. Hoe meer je je omgeving en het team leert kennen, hoe sneller je je thuis voelt. REMO biedt volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen, of dat nu via opleidingen, bedrijfsbezoeken of leuke uitjes is. Grijp die kansen!”